Sif’s dåbskage

Min yndige lille niece Sif skulle døbes i Tostrup kirke. Jeg, den stolte faster, blev spurgt om jeg ikke ville lave dåbskagen. Og sådan et tilbud siger man ikke nej til 🙂

Ret hurtigt gik jeg i gang med at planlægge både kagen og pyntet. Mange skitser og opskrifter senere var beslutningen taget.

Da kagen (kagerne, for skulle nemlig også lave en bryllupskage til min bror og svigerinde) skulle laves i Jylland og der ikke var så meget tid, måtte bunde og pynt laves hjemmefra. Alt blev derefter, i en kæmpe flyttekasse, transporteret til det jyske.

Sådan kom Sif’s dåbskage til at se ud.

Selv om de to kager, dåbskagen og bryllupskagen, er to individuelle kager forsøgte jeg alligevel, at lave en enkelt ting der fik dem til at hænge sammen. Her er tæppet er sprayet med perlemor (som perlerne På bryllupskagen)

Blomsterne var inspireret af blomsterne på Sif’s kjole fra dåbsindbydelsen. Det var også en lille detalje jeg syntes var sjov at tage med.

Babyen var det på kagen der fik alle til at smelte og den er da også rigtig sød.

Kagen bestod af Pink Velvet bunde med Creamchesse Frosting. Jeg forsøgte at lave et farvespil i bundene. Og det lykkedes tildels 🙂

Christina

Jeg elsker at hører dine tanker, så skriv endelig et par ord.

