Snebolde med citrus og kokos

I morgen er det juleaften og julesneen daler stille ned fra himlen og dækker den ganske land med en hvid jule dyne.

Så hvad siger i til en dejlig sneboldkamp? Jeg har mine snebolde klar og jeg glæder mig til kamp.

Glædelig jul til alle jer derude i snehvide Danmark.
sneboldeTil ca 15 stk. snebolde
100 g marcipan
1/2 tsk revet økologisk citronskal
1-2 spsk contreau, eller anden citrus likør
1-3 spsk flormelis

Pynt/overtræk
100 g hvid chokolade
Revet kokos

Fremgangsmåde
Ælt marcipanen sammen med citronskal, Contreau og flormelis. Brug evt en håndmixer. Tril kugler af massen, og kom dem på køl i 20-30 min. Smelt chokoladen over vandbad, overtræk sneboldene og rul dem i kokos mens chokoladen stadig er våd.

Tip
Skift citronskal og contreau ud med lakridssirup, kaffe, rom og skift hvid chokolade ud med lys eller mørk. Tril kuglerne i lakridspulver, kaffe, frysetørrede bær, flormelis, kakao, nødder. Kun fantasien sætter grænser.
SneboldeGlædelig jul

Christina

Jeg elsker at hører dine tanker, så skriv endelig et par ord.

