Valentins Red Velvet Cupcakes

Valentines dag er hjerternes fest hvor man påskønner dem man holder af med en lille gestus. Jeg kunne dog ikke vente og har lavet disse lækre Red Velvet Cupcakes til min kæreste, da de er en af hans ynglings kager.
Valentins-red-velvet-cupcakesOpskriften er en jeg ofte anvender og i kan også finde den HER.

Red velvet cupcakes – 12 stk
150 g sukker
60 g lurpak smør (stue temperatur)
1 æg
20 ml rød frugtfarve (eller pastafarve i ønsket mængde og farve + 20 ml vand)
1 tsk. vanilje sukker
150 g hvedemel
½ tsk. natron
10 g kakao
½ tsk salt
1 ¼ dl kærnemælk
2 tsk. hvidvinseddike

Cream cheese frosting
300 g flormelis, siet
50 g lurpak smør, stuetemperatur
125 g Philadelphia flødeost, endelig ikke light, stuetemperatur

Fremgangsmåde
Cupcake
Pisk smør og sukker let og luftigt. Tilsæt ægget og rør ved middelhastighed til alt er godt blandet. I en anden skål, rør rød farve, kakao og vanilleessens til en tyk pasta. Kom det i æg/sukker blandingen og rør det godt sammen. Tilsœt halvdelen af kærnemælken og bland det godt. Sigt halvdelen af hvedemelet i, gentag til alt kærnemælk og mel er tilsat. Tilsæt nu vineddike, natron og salt og pisk godt til dejen er jævn og fordel den i cupcakes formene.
Bag kagerne ved 170˚c i 15-20 min.

Cream cheese frosting
Pisk flødeost og smør ved middel hastighed til det er godt blandet. Tilsæt flormelis og pisk til alt er indarbejdet. Pisk nu i yderligere 5 min, indtil den er let og luftig. Pisk ikke for længe, da det kan risikere at skille.
Nu kan der tilsættes lidt pasta farve, hvis det ønskes.

Sprøjt frostingen på de afkølede cupcaks og pynt dem som du ønsker.
Red velvet cupcakesHappy Valentine’s Day

♥♥♥ Husk og deltag i min Valentines Give Away ♥♥♥

Christina

3 thoughts on “Valentins Red Velvet Cupcakes

  1. Pingback: Red Velvet Kage | Kager til kaffen

Jeg elsker at hører dine tanker, så skriv endelig et par ord.

