Basis opskrift – Mazarin masse

Endnu en basis opskrift og denne gang på en lækker mazarin masse. Massen kan bruges til en masse skønne kager såsom jordbærtærter, nøddetærter, div. frugt og bær tærter og meget mere.

Jeg vil i løbet af sommeren komme med nogle basis opskrifter, der kan anvendes til et utal af lækre kager. Sidst var det en mørdej. Så kan du selv lege med opskrifterne og det vil jeg også.
Mazarin masseMazarin masse – nok til en tærte på ca. Ø25 cm
175 g marcipan
125 g sukker
125 g blød lurpak smør
2 æg, stue temperatur
3 tsk mel

Fremgangsmåde
Marcipan og sukker æltes sammen til alt sukkeret er godt indarbejdet i marcipanen. Tilsæt smørret lidt efter lidt og derefter æggene, et ad gangen. Kom til sidst melet i og rør ganske kort til alt er godt blandet. Jeg ælter/rører/blander kun med hånden under hele processen.
Making mazarin masseTil en mazarin tærte
Kom mazarin massen i en form der er foret med linse-/mørdej.
Bages ved 180˚C i 25-35 min.
bagt mazarin tærteTil en frugt/bær-tærte med mazarin masse
Kom mazarin massen i en form der er foret med linse-/mørdej. Kom den ønskede mængde frugt/bær ovenpå og pres det let ned i massen.
Bages ved 180˚C i 40-60 min.
Kom fyld i tærtenAndre basis opskrifter
Mørdej / Linsedej
Vaniljekagecreme

Christina

 

3 thoughts on “Basis opskrift – Mazarin masse

  1. Pingback: En bid af himlen – Meget mere end en Rabarber Crumble Pie | Kager til kaffen

  2. Jeg er i den lykkelig situation at have en del marcipan som gerne skal bruges i løbet af juli måned, så min tanke var faktisk bl.a. at få bagt nogle små mazarintærter som kunne komme i fryseren. Så var der nogle lækkert til weekendend indimellem 🙂

    Så super med opskriften

    • Hej Mette,
      Det er altid dejlige med masser af marcipan på lager og det er altid rart med lidt lækkert i fryseren.
      Jeg kan godt se at denne opskrift ikke kunne komme på et bedre tidspunkt, i forhold til dine planer. Er kun glad for at kunne hjælpe 🙂
      God bagelyst
      Christina

Jeg elsker at hører dine tanker, så skriv endelig et par ord.

